رفتن به محتوای اصلی

خبرها

اطلاعیه شماره ۱۰ معاونت آموزشی دانشگاه: نحوه برگزاری ادامه ترم و امتحانات

پنج‌شنبه، ۱۵ خرداد ۹۹


با تصمیمات شورای آموزشی دانشگاه در روز یکشنبه ۱۱خرداد، نحوه اتمام دروس و امتحانات بصورت زیر اعلام می گردد.

  • کلیه دروس نظری، که بصورت مجازی در حال برگزاری است، تا پایان هفته پانزدهم آموزشی (پنجشنبه ۵تیر) بصورت مجازی پایان خواهد یافت.
  • هفته شانزدهم آموزشی بصورت حضوری در محل دانشگاه و صرفا جهت رفع اشکال برگزار خواهد شد. حضور دانشجو در این هفته اختیاری است.
  • با توجه به مجوز فعلی بازگشایی دانشگاهها، امتحانات به شیوه حضوری از تاریخ شنبه ۱۴تیر و در ۱۳روز کاری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی برگزار خواهد شد. در صورت لغو این مجوز، تدابیر لازم برای برگزاری آزمون مجازی در نظر گرفته خواهد شد.
  • حداقل زمان امتحان ۳۰دقیقه و حداکثر زمان امتحان ۹۰دقیقه (به منظور جلوگیری از ازدحام دانشجویان) خواهد بود.
  • امتحانات هر روز در سه جلسه در ساعتهای ۸، ۱۰:۳۰(ده و نیم) و ۱۳برگزار خواهد شد.
  • با اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۱۲خرداد، مجوز محدودی با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعملهای بهداشتی برای بازگشایی بخشی از فعالیتهای حضوری دانشگاهها از روز شنبه ۱۷خرداد داده شده است. با توجه به اینکه نمی توان شرایط تابستان بیماری کرونا در کشور و بطور خاص در مشهد را پیش بینی کرد، بهتر است از ۴هفته باقیمانده ترم استفاده لازم را برای برگزاری کلاسهای عملی (آزمایشگاهها، کارگاهها، سایتها)، بخش عملی دروس تئوری- عملی و دروس عملی گروه معماری و شهرسازی با تدوین دستورالعمل ویژه داشته باشیم.


با توجه به محدودیت ارائه شده و به منظور حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید شکل برگزاری باید طوری باشد که با حداقل زمان حضور و ازدحام جمعیت در کلاسها همراه باشد. لذا باید حداکثر استفاده از بستر مجازی برده شود و صرفا فعالیت هایی که امکان انجام آن بصورت مجازی نیست بصورت حضوری برنامه ریزی گردد.

برنامه ریزی توسط دانشکده ها و گروههای آموزشی و با هماهنگی اساتید محترم در حال انجام است که در اطلاعیه بعدی جزئیات آن اطلاع رسانی می شود.

  • هنوز هیچ مجوزی برای برگزاری کلاسهای تربیت بدنی داده نشده است. لذا شروع این دروس در صورت صدور مجوز به بعد از امتحانات موکول خواهد شد.




معاونت آموزشی دانشگاه