رفتن به محتوای اصلی

خبرها

قابل توجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی

پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور ۹۹


دانشجویان گرامی کارشناسی ارشد به موارد بسیار مهم زیر، توجه داشته باشند:

۱- طبق آیین نامه شهریه، دانشجویان کارشناسی ارشد صرفا یکبار شهریه متغیر پایان نامه را پرداخت می‌کنند. بنابراین دانشجویان محترم توجه داشته باشند که لازم است در اولین مرتبه انتخاب پایان نامه، درس با نام «پایان نامه» که دارای شهریه متغیر است را انتخاب نمایند و در مرتبه‌های دوم به بعد، درس با نام «پایان نامه (ارشد)» را بردارند که شهریه متغیر ندارد. بدین وسیله از دانشجویانی که در حال حاضر، به اشتباه درس دیگر را برداشته‌‌اند، تقاضا می‌شود در فرصت حذف و اضافه، نسبت به تصحیح این اشکال در برنامه درسی خود اقدام کنند، در غیر اینصورت مورد فوق به عنوان تخلف در انتخاب واحد در نظر گرفته شده و تبعات آن بر عهده دانشجو خواهد بود.

۲- با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در ماههای گذشته، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور خاص و برای همین امسال، مجوز برگزاری جلسات دفاع نهایی تا مهرماه امسال را به دانشگاه‌ها داده است. بنابراین، دانشجویان محترم دانشگاه باید حداکثر تا ۱۵ مهرماه امسال نسبت به دریافت مجوز دفاع نهایی اقدام کرده و حداکثر تا ۳۰ مهرماه جلسه دفاعیه نهایی را برگزار نمایند. جلسه دفاع نیز بصورت غیرحضوری و برخط و با هماهنگی اساتید برگزار خواهد گردید.

۳- فرآیند درخواست مجوز دفاع نهایی در حال حاضر به صورت الکترونیکی طراحی شده و از قسمت درخواست‌های دانشجویی پرتال شما، در دسترس است. بنابراین، دانشجویانی که مراحل انجام پایان نامه را به اتمام رسانده و در آستانه دفاع نهایی قرار دارند، باید درخواست دفاع را از این طریق دنبال نمایند. فلوچارت مراحل اخذ مجوز دفاع نهایی نیز در پرتال شما قابل مشاهده است.

۴- شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ باعث گردید در برگزاری کنکور و به تبع آن معرفی پذیرفته شدگان نهایی دوره ارشد و دکتری با تاخیر همراه باشد، به قسمی که شروع ترم برای ورودی‌های جدید با چند هفته تاخیر خواهد بود. از آنجا که دروس مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بطور همزمان برای تمامی ورودی‌ها ارایه می‌گردد، لذا تمامی کلاسهای دروس مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با چند هفته تاخیر برگزار خواهد شد. برای جبران این تاخیر، کلیه دروس ۳ واحدی بصورت ۴ ساعت در هفته برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.