رفتن به محتوای اصلی

خبرها

مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹

پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور ۹۹

مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹


با توجه به آیین نامه پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph. D)، پذیرش دانشجو در این آزمون شامل اجرای فرآیند دو مرحله‌‌ای خواهد بود که اجرای این مراحل مطابق با آخرین شیوه نامه ابلاغ شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت. مرحله اول مربوط به سنجش علمی بوده که برگزاری آزمون آن از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد و مرحله دوم آن شامل بررسی سوابق علمی داوطلبان است که توسط دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو صورت می‌گیرد. در راستای اجرای مرحله دوم موارد ذیل را به اطلاع داوطلبان می‌رساند:

  • ثبت نام برای مصاحبه تخصصی دانشگاه

داوطلبان حاضر در جلسه آزمون که برای آنها کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است و نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده‌‌اند، در صورت دارا بودن حد نصاب مطابق کارنامه کد رشته محل‌های انتخابی که بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه به نشانیhttps://www.sadjad.ac.ir منوی «آموزشی» بخش «تحصیلات تکمیلی» گزینه «ثبت‌نام مرحله مصاحبه تخصصی دوره دکتری» نسبت به ثبت نام برای ارزیابی مصاحبه تخصصی اقدام نمایند. بدیهی است منحصراً داوطلبانی می‌توانند جهت ارزیابی تخصصی در هر کدرشته محل به دانشگاه درخواست ارائه نمایند که با توجه به کارنامه مذکور دارای حدنصاب در آن کد رشته محل می‌باشند.
شایان ذکر است حد نصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگر ۷۰ درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط ۸۰ درصد حدنصاب اعلام شده برای داوطلبان آزاد می‌باشد که وضعیت آنها در کارنامه درج شده است.

  • برنامه زمانی ارزیابی تخصصی:

کد رشته محل‌های مورد پذیرش دانشگاه صنعتی سجاد و تاریخ‌های مراجعه حائزین شرایط مرحله ارزیابی تخصصی

کد رشته محل

کد رشته امتحانی

نام رشته امتحانی

نام گرایش

نام دوره

ظرفیت

تاریخ مصاحبه

۳۳۵۵ ۲۳۰۱

مهندسی برق

الکترونیک

غیرانتفاعی

۵

از طریق تماس تلفنی به اطلاع شما خواهد رسید

۳۴۳۵

۲۳۰۲

مهندسی برق

مخابرات (سیستم)

غیرانتفاعی

۵

  • مدارک مورد نیاز:

تذکر مهم: داوطلبان مصاحبه دکتری ابتدا باید در سایت دانشگاه ثبت¬نام نمایند. با توجه به شرایط فعلی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، مصاحبه تخصصی بصورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام خواهد شد. به همین دلیل، لازم است تمامی مدارک خواسته شده با دقت و به درستی در سایت دانشگاه بارگذاری گردد. درخواستهایی که فاقد مدارک لازم باشند، در برنامه ریزی برای انجام مصاحبه قرار نخواهند گرفت.


مدارک لازم به شرح زیر است:

  • فرم شماره ۱ مربوط به اطلاعات شخصی (قابل دسترسی در سایت دانشگاه). این فرم باید حتماً در مرحله ثبت نام برای مصاحبه تکمیل شده و به صورت pdf در سایت دانشگاه بارگذاری شود.
  • تصویر تمامی صفحات اصل شناسنامه و پشت و روی کارت ملی
  • تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹
  • تصویر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریزنمرات هر دو مقطع با مهر رسمی

تبصره ۱- آن دسته از داوطلبان که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست تصویر اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.
تبصره ۲- آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۹۹ در مقاطع کارشناسی¬ارشد فارغ-التحصیل خواهند شد، می¬بایست اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه محل اخذ مدرک، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۳۰/۱۱/۹۸ و اصل گواهی تائید شده مطابق فرم مندرج در صفحه ۳۹ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته¬های تحصیلی مبنی بر فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۰/۱۱/۹۸ را نیز در سایت بارگذاری نمایند.

  • نسخه کامل مقالات ارائه شده در مجلات یا کنفرانس‌های معتبر
  • مستندات مربوط به سایر فعالیت‌های پژوهشی (ثبت اختراع، و…)
  • تصویر مدارکی که وضعیت نظام وظیفه در آن مشخص شده باشد. (ویژه آقایان)
  • کپی فیش بانکی به مبلغ ۰۰۰/۶۰۰ ریال بابت هزینه مصاحبه به شماره حساب جاری ۴۶۱۰۱۱۱۲۸۸ بانک ملت شعبه ۱۰ دی مشهد به نام دانشگاه صنعتی سجاد (در سایت دانشگاه نیز بارگذاری شود.) (توجه مبلغ مذکور غیر قابل استرداد است.)
  • تصویر حکم کارگزینی برای داوطلبان حائز شرایط سهمیه مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • در صورت دارا بودن مدرک زبان، تصویر گواهی شرکت در آزمون زبانهای خارجی مانند TOLIMO, TOFEL, TELP و غیره… که در آن نمره اخذ شده مشخص باشد.

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:

احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره۱و۲ آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹ الزامی است.
• شرکت در مصاحبه جهت ارزیابی تخصصی برای تمامی متقاضیان پذیرش نهایی الزامی می‌باشد.


شرایط اختصاصی دانشگاه:


نحوه ارزیابی و نمرهدهی در مصاحبه تخصصی این دانشگاه مطابق دستورالعمل اعلام شده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.


محل برگزاری مصاحبه:


جلسه مجازی از طریق ADOBE CONNECT از طریق لینک:


شهریه (ریال):

مبالغ شهریه زیر برای ورودی های سال ۱۳۹۹ مقطع دکتری به شرح زیر خواهد بود:
ثابت هر ترم: ۶۸،۵۰۰،۰۰۰ ریال
متغییرهرواحد درسی: ۹،۵۷۲،۰۰۰ریال
متغییر هر واحد پایان نامه: ۱۲،۴۴۰،۰۰۰ریال

توجه مهم:

ثبت نام در سایت و بارگذاری مدارک خواسته شده جهت شرکت در مصاحبه آزمون الزامی است.
تلفن دانشگاه: ۰۵۱۳۶۰۲۹۰۰۰
- مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، داخلی ۱۱۴ - دفتر دانشکده برق، داخلی ۲۱۱
- دفتر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، داخلی ۱۱۱
تذکر مهم: پذیرش کلیه داوطلبانی که تمامی مراحل ارزیابی تخصصی (بررسی سوابق علمی و ارزیابی تخصصی) را با موفقیت به اتمام برسانند و بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه قرار گیرند به صورت مشروط بوده و پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید صلاحیت عمومی آنها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجو خواهد بود.