رفتن به محتوای اصلی

خبرها

آیین نکوداشت دکتر حائریان اردکانی استاد دانشگاه فردوسی مشهد و ریاست محترم دانشگاه سجاد

روابط عمومی
-18
پنج‌شنبه، ۱۸ دی ۹۹

آیین نکوداشت دکتر علی حائریان اردکانی استاد فرهیخته و پیشکسوت رشته متالورژی و مواد با حضور ریاست دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از اساتید صبح روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ در تالار خوارزمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم، دکتر حائریان اردکانی را استادی نمونه و چهره‌‌ای ارزشمند برای دانشگاه فردوسی مشهد و جامعه علمی ایران دانست و افزود: خدمات و افتخارات ایشان چه در حوزه علم و پژوهش و چه در حوزه مدیریت شهره خاص و عام بوده است و دانشگاه فردوسی مشهد باید به خود ببالد که چنین استاد ارزشمندی را در خود جای داده است که مایه افتخار برای ایران است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به سابقه علمی و اجرایی دکتر حائریان گفت: ایشان علاوه بر اینکه جز اساتید بزرگ رشته مهندسی مواد و متالورژی در کشور محسوب می‌شوند، در عرصه مدیریت و فعالیت‌های اجرایی نیز یکی از مدیران و تلاشگران به نام در این زمینه به شمار می‌آیند و مایه مباهات و افتخار است که دانشگاه فردوسی مشهد دارای چنین استاد ارجمند و بزرگواری است.

رییس دانشگاه تهران نیز گفت: دکتر حائریان اردکانی با ترجمه و تالیف کتاب‌هایی که مورد استفاده استادان و دانشجویان قرار گرفته است در حوزه نشر علم نقش بسیار بزرگی ایفا کرده‌اند که بخشی از ارتقا و توسعه تکنولوژی هر کشور نیز به توسعه علم مهندسی و مواد باز می‌گردد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی افزود: این حوزه به دلیل آنکه از طرفی به علم و از سوی دیگر به تکنولوژی مرتبط است و همچنین امکان تحولات بسیار را ایجاد می‌کند، دارای ارزش افزوده بسیاری است.

وی ادامه داد: دکتر حائریان اردکانی از بانیان دانشکده مهندسی متالوژی و مواد دانشگاه فردوسی مشهد است. او همچنین در حوزه صنعت و تعامل با جامعه و توسعه تکنولوژی نیز بسیار تلاش کرده و به عبارتی نام او با مهندسی متالورژی گره خورده و فرد تعیین کننده‌ای در ساخت قطعات مهندسی به شمار می‌رود.

در حاشیه این مراسم از ویژه نامه دکتر علی حائریان اردکانی، یادمان، درخت و تالار دانشکده مهندسی مزین به نام این استاد فرهیخته رونمایی شد.

روابط عمومی