رفتن به محتوای اصلی

خبرها

اطلاعیه شماره ۱۱ معاونت آموزشی دانشگاه: نحوه اجرای واحدهای عملی از شنبه ۱۷ خرداد

جمعه، ۱۶ خرداد ۹۹

پیرو بند ۶ اطلاعیه شماره ۱۰، مجوز بازگشایی دانشگاه بصورت محدود و با رعایت نکات بسیار مهم (فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی) در روز دوشنبه ۱۲ خرداد داده شده است. بلافاصله با همکاری صمیمانه اساتید محترم، دانشکده ها و تیم آموزش مجازی برنامه ریزی ها در چند روز اخیر و با وجود تعطیلی انجام گرفت.

با توجه به اینکه نمی توان شرایط تابستان بیماری کرونا در کشور و بطور خاص در مشهد را پیش بینی کرد، بهتر است از ۴ هفته باقیمانده ترم استفاده لازم را برای برگزاری کلاسهای عملی (آزمایشگاهها، کارگاهها، سایتها)، بخش عملی دروس تئوری- عملی و دروس عملی گروه معماری و شهرسازی با تدوین دستورالعمل ویژه داشته باشیم تا خدای ناکرده مشکلی برای ادامه تحصیل دانشجویان و به ویژه افراد در شرف فارغ التحصیلی بوجود نیاید.

ضمن اینکه برای رعایت دستورالعملها، ضرورت دارد که حضور دانشجویان در دانشگاه به حداقل مقدار ممکن برسد. در این راستا براساس نظرات اساتید محترم و بررسی های انجام شده توسط دانشکده ها و گروههای آموزشی موارد زیر اطلاع رسانی می گردد:

۱- در خصوص واحدهای عملی گروه معماری و شهرسازی، بعد از برگزاری جلسات متعدد با اساتید، نظر گروه بصورت زیر اعلام می گردد. همچنین مقرر شد شرکت دانشجویان در جلسات حضوری بصورت اختیاری و برای رفع اشکال، کرکسیون فردی و یا گروهی طبق برنامه، نظر و هدایت اساتید محترم هر درس باشد. لازم به ذکر است، تصمیمات گرفته شده برای برگزاری کلاسهای حضوری به دلیل درخواستهای دانشجویان و مراجعات انها در این مورد بوده است و حضور حتما با رعایت الزامات بهداشتی باید انجام شود.

  • کارگاه شهرسازی ۱ و ۵: در ۳ هفته آینده بصورت یک جلسه مجازی و یک جلسه حضوری در هفته برگزار گردد که جلسه حضوری مقرر شد با نظر و هدایت اساتید محترم هر درس و با رعایت پرو تکلهای بهداشتی پیش برده شود. هفته ۱۶ به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
  • درس GIS بصورت دو هفته حضوری (هفته ۱۳ و هفته ۱۶) و دو هفته مجازی (هفته ۱۴ و هفته ۱۵) برگزار خواهد شد.
  • کارگاه های معماری در سه هفته آینده جهت جمع بندی مطالب درس و امکان انجام کرکسیون جمعی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. لیکن در هفته های ۱۳و ۱۴ و ۱۵ اساتید ساعاتی در هفته را جهت انجام کرکسیونهای فردی و رفع اشکال حضور خواهند داشت که این ساعات توسط اساتید محترم هر کد در کلاسها اعلام خواهد شد و مراجعه حتما باید با هماهنگی استاد و طبق برنامه زمانی مشخص باشد. این ساعات می تواند منطبق بر برنامه کلاس باشد. در کلاس حضوری فقط کرکسیون فردی باید انجام گیرد و کرکسیون های جمعی و یا تدریس باید در ۳هفته به صورت مجازی تمام گردد.
  • سایر دروس گروه معماری و شهرسازی در سه هفته آینده بصورت مجازی و فقط در هفته شانزدهم رفع اشکال حضوری برگزار خواهد شد.
  • ادامه دروس کارگاهی و بخش عملی دروس تئوری- عملی بنا به تشخیص استاد و گروه حداکثر تا سه هفته بعد از امتحانات و در مرداد ماه به شیوه حضوری و در قالب کرکسیون فردی و رفع اشکال ادامه یافته و در صورت ادامه کلاس در مرداد نمرات این دروس در پایان مرداد اعلام خواهد شد.

۲- در خصوص کارگاه­ های زیر که مدیریت آن توسط آقای مهندس یوسفی انجام می شود، مقرر شد از همان شنبه ۱۷ خرداد و طبق زمان بندی برنامه کلاسی بصورت حضوری انجام شود.

کارگاه عمومی، کارگاه ریخته گری، کارگاه جوش، آزمایشگاه متالورژی جوشکاری، کارگاه ماشین افزار ۱، کارگاه ماشین افزار۲، کارگاه اتومکانیک، کارگاه جوشکاری، تکنولوژی و بازرسی جوش وکارگاه، کارگاه ماشین ابزار و ابزارسازی.

۳- در خصوص کلاسهایی که در سایت های کامپیوتری تشکیل می شود، مقرر شد براساس نظرات اساتید محترم و تایید دانشکده ها، در صورتیکه امکان ارائه مجازی وجود دارد، اولویت اول اجرا قرار گیرد. طبیعتا اجرای مجازی منوط به استفاده دانشجویان از کامپیوتر یا لپ تاب با نرم افزارهای مربوطه خواهد بود. مقرر شد برای آن دسته از دانشجویانی که امکان استفاده از این تجهیزات را بصورت شخصی ندارند، ترتیبی داده شود که بتوانند بصورت حضوری از امکانات سایت های کامپیوتری دانشگاه استفاده نمایند. به منظور مدیریت کردن این موضوع این دانشجویان لازم است اطلاعات کلاس خود را (نام درس، نام استاد، زمان کلاس، نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی دانشجو) تا روز قبل کلاس در تلگرام و به کاربری @spouriapourhosseini کارشناس انفورماتیک دانشگاه (آقای مهندس پورحسینی ) اطلاع دهند. جزئیات انجام کار توسط اساتید در کلاسها که از شنبه ۱۷ خرداد و طبق زمان بندی برنامه کلاسی بصورت مجازی برگزار خواهد شد، بیان می گردد. لینک کلاسها در پورتال پویا آمده است.

۴- در خصوص کلاسهای آزمایشگاه، کارگاه یا واحدهای عملی دیگر که امکان ارائه کامل مجازی وجود ندارد، مقرر شد اساتید محترم به شکلی برنامه ریزی نمایند که از زمان حضور دانشجویان در دانشگاه، نهایت استفاده برای انجام آزمایشها برده شود و بخش توضیحات تئوری، بیان دستور کار و نحوه انجام آزمایشها بصورت مجازی بیان شود. همچنین در کدهایی که تعداد دانشجویان به نسبت فضای آزمایشگاه زیاد باشد، دانشجویان توسط اساتید به دو گروه برای انجام آزمایش تقسیم شوند تا فاصله اجتماعی به شکل مناسب رعایت گردد. بر این اساس جلسه اول این دروس بصورت مجازی تشکیل خواهد شد تا اساتید ضمن بیان توضیحات درس برنامه ریزی لازم را برای اجرای حضوری در هفته های بعد داشته باشند. کلاسها از شنبه ۱۷ خرداد و طبق زمان بندی برنامه کلاسی بصورت مجازی شروع خواهد شد. لینک کلاسها در پورتال پویا آمده است.

۵- ادامه ارائه واحدهای عملی، بعد از امتحانات و در مرداد ماه می باشد که براساس شرایط آن زمان برنامه اعلام خواهد شد.

۶- برای اجرای صحیح دستورالعملها لازم است دانشجویان و دانشگاه تمهیدات خاصی را برای حضور در نظر بگیرند. برای این منظور لازم است دانشجویان نکات مهم زیر را مد نظر قرار دهند. در غیر اینصورت از حضور یا ادامه حضور دانشجویان ممانعت به عمل خواهد آمد:

  • استفاده از ماسک در تمام زمانیکه در دانشگاه حضور دارید، ضروری است. توصیه می شود که از دستکش نیز استفاده گردد.
  • با مراجعه به سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا به آدرس Salamat.gov.ir فرم مربوطه را تکمیل و پرینت یا عکس آنرا به همراه داشته باشید.
  • با توجه به وجود محدودیت در ورودی دانشگاه (فقط دانشجویان دارای واحد عملی در ساعت کلاس اجازه ورود دارند) همره داشتن کارت دانشجویی الزامی است.
  • با توجه به انجام تستهای تب سنجی یا سنجش درصد اشباع اکسیژن در ورودی دانشگاه، همکاری لازم را در این خصوص داشته باشید.
  • در این ایام، مکانهای مربوط به تغذیه (سلف، تریا، آبخوری ها )تعطیل می باشد. لذا دانشجویان برنامه ریزی لازم را برای خود داشته باشند.
  • رعایت فاصله گذاری اجتماعی (حدود 1.5 متر) و کلیه نکات بهداشتی را در محیط دانشگاه داشته باشید و با اتمام کلاسهای خود دانشگاه را ترک نمایید.
  • دانشجویان غیر بومی و خوابگاهی حتما با کارشناس حوزه معاونت دانشجویی در تلگرام و با نام کاربری @nm_arabzadeh هماهنگی لازم را داشته باشند.

ضمن آرزوی سلامتی برای کلیه دانشجویان، مجدد درخواست می شود با رعایت کلیه نکات و دستورالعملها، همکاری لازم را داشته باشید.

معاونت آموزشی دانشگاه