رفتن به محتوای اصلی

خبرها

اطلاعیه شماره ۱۵ معاونت آموزشی دانشگاه: نکات بسیار مهم در خصوص امتحانات مجازی

سه‌شنبه، ۱۷ تیر ۹۹

دانشجویان گرامی

پیرو اطلاعیه های قبلی کلیه امتحانات دانشگاه از روز شنبه 21 تیرماه بصورت مجازی و با سامانه مدیریت محتوای دانشگاه به آدرس https://vu.sadjad.ac.ir برگزار خواهد شد. تلاش کلیه بخشهای دانشگاه اعم از مدیریت، اساتید و کارکنان ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری امتحانات مجازی دانشگاه است. در این راستا لازم است دانشجویان به نکات مهم زیر مربوط به قبل و حین برگزاری آزمون توجه داشته باشند.

نکات مورد توجه قبل از شروع آزمون:

  1. امتحانات در 13 روز کاری براساس همان برنامه امتحانی اعلام شده از قبل در سیستم آموزش برنامه ریزی شده است. در تاریخ پنجشنبه 2 مرداد به دلیل شرکت تعداد زیادی از دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد، امتحان برگزار نمی شود. پایان امتحانات یک شنبه 5 مرداد می باشد.

  1. امتحانات هر روز، براساس تعداد دانشجویان دارای امتحان در آن روز، حداکثر در 4 جلسه با شروع از ساعتهای 8، 11، 14 و 17 برگزار می شود. برای اطلاع از روز و ساعت برگزاری امتحانات خود به بخش کارت ورود به جلسه امتحانات در پورتال پویا مراجعه نمایید. در صورتی که به دلیل بدهی شهریه قادر به مشاهده جدول زمان بندی امتحانات خود نیستید، نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام نمایید و یا با داخلی 119 امور شهریه دانشگاه تماس بگیرید.
  1. برای ورود به سامانه از همان نام کاربری و پسورد سامانه آنلاین کلاسها (ادوب) استفاده نمایید. در صورت مشکل در ورود به سامانه و همچنین مشکل فنی برای کار با سامانه، موضوع را با کارشناسان انفورماتیک دانشگاه با نام کاربری @spouriapourhosseini و @HAlizadeh62 مطرح کنید تا در اسرع وقت به مشکل رسیدگی شود.
  1. حتما لیست دروس خود در سامانه را بررسی کرده و در صورتیکه در لیست دروس خود مشکلی را مشاهده می کنید، مراتب را به اداره آموزش دانشگاه از طریق نام کاربری @sadjad_amuzesh یا تلفن داخلی 137 اعلام کنید تا کارشناسان آموزش برای رفع مشکل اقدام نمایند.
  1. فیلم‌های آموزشی که در پرتال پویا و کانال دانشگاه قرار گرفته است را به دقت مشاهده نمایید.

  1. از اساتید شما خواسته شده است که راه ارتباطی دیگری را در زمان آزمون برای دانشجویان برقرار کنند تا در صورت وجود مشکل در آزمون از این طریق مراتب را به ایشان اعلام نمایید. قبل از آزمون حتما این راه ارتباطی را از اساتید خود بپرسید. بهتر است که این راه ارتباطی بدون اتصال به vpn کار کند.
  1. محیط فیزیکی که می‌خواهید از آنجا در آزمون شرکت کنید را آماده کنید و سخت افزار و نرم افزارهایی که برای آزمون لازم است را قبل از شروع امتحان چک کنید. همچنین کاغذ و خودکار در کنار خود داشته باشید.
  1. اتصال به اینترنت را بررسی نمایید و حداقل یک جایگزین برای اتصال پیش فرض اینترنت خود داشته باشید.
  1. یک موبایل یا دوربین دیجیتال برای عکس‌برداری داشته باشید. حجم فایل ایجاد شده را تا حد امکان کاهش دهید. برای این منظور می‌توانید از نرم‌افزارهای کاهش دهنده حجم استفاده نمایید و همچنین بخشهای نامرتبط با نوشتار در عکس را حذف نمایید. جهت عکس‌برداری با کیفیت و با حجم کم می توانید از نرم افزارهایی مانند CamScanner و FastScanner استفاده نمایید.
  1. نحوه فرستادن تصویر و یا فایل از گوشی به سیستم کامپیوتر خود را بررسی نمایید.
  1. امکان ارزشیابی اساتيد حداکثر تا روز جمعه 20 تیر ماه ادامه خواهد داشت. دانشجویانی که به هر دليلی در ارزشيابی شركت نكنند قادر به مشاهده نمرات خود قبل از تاييد مديريت آموزشی نمی‌باشند. يادآوری می‌شود كه اطلاعات ارائه شده توسط دانشجويان كاملا محرمانه بوده و نتيجه ارزشيابی بصورت كلی و بدون نام دانشجو پس از تاييد نمرات به اساتيد محترم اعلام می‌گردد.

نکات مورد توجه هنگام برگزاری آزمون:

  1. به هیچ وجه از vpn و فیلتر شکن استفاده نکنید.

  1. فقط از یک سیستم و یک صفحه مرورگر وارد سامانه شوید، در غیر اینصورت امتحان شما با اختلال مواجه خواهد شد.
  1. فقط در ساعت آزمون خود وارد سامانه شوید و از ورود به سامانه در ساعت‌های دیگر خودداری نمایید.

  1. براساس تنظیماتی که اساتید محترم در پیکربندی امتحانات انجام می دهند، سوالات و ترتیب آنها و حتی گزینه‌های آزمون برای دانشجویان متفاوت خواهد بود.
  1. در آزمون های تشریحی، حتما مشخصات خود (نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی) را در تمام برگه هایی که بصورت فایل ارسال می کنید، یادداشت نمایید.
  1. زمانی که وقت به پایان برسد آزمون بسته خواهد شد و امکان ادامه دادن ندارید، پس زمان خود را مدیریت کنید.
  1. با زدن دکمه خاتمه آزمون و ارسال، مجددا نمی‌توانید در آزمون شرکت نمایید.
  1. اگر به هر دلیل از سامانه خارج شوید و دکمه خاتمه آزمون را نزده باشید، در اینصورت به محض ورود مجدد به آزمون در صورتی که زمان آزمون تمام نشده باشد، پاسخ سوالات داده شده را می‌توانید مشاهده نمایید. در صورت اتمام مدت زمان آزمون پاسخ سوالاتی که داده‌اید به صورت خودکار ارسال خواهد شد.
  1. اطلاعات مکانی (IP) و زمانی شما در سامانه نمایش داده می‌شود و ذخیره می گردد. لیست دانشجویانی که برای امتحان یک درس از یک مکان در آزمون شرکت می‌نمایند جهت بررسی به کمیته انضباطی دانشگاه گزارش خواهند شد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه