رفتن به محتوای اصلی

خبرها

اطلاعیه شماره ۱۷ معاونت آموزشی دانشگاه: ادامه دروس عملی بعد امتحانات و ترم تابستان

جمعه، ۲۷ تیر ۹۹

دانشجویان گرامی

پیرو تشکیل جلسه شورای آموزشی دانشگاه در روز چهارشنبه 25 تیرماه بصورت مجازی، تصمیمات زیر در خصوص ادامه دروس عملی و همچنین ترم تابستان اتخاذ گردید:

1- مقرر شد علی رغم جا به جایی زمان کنکور کارشناسی ارشد، تاریخ امتحانات هیچ تغییری نداشته باشد و همه امتحانات طبق روز و ساعت اعلامی برگزار خواهد شد.

2- با توجه به ادامه وضعیت قرمز در مشهد، مقرر شد کلیه دروس عملی نیمسال جاری به شکل مجازی از 6 مرداد ادامه یابد و با تشکیل کلاسهای فوق العاده تا 6 شهریور به اتمام برسد. تعدادی از کدهای درسی آزمایشگاهها و کارگاهها با هم ادغام خواهد شد که در اطلاعیه بعدی جزئیات زمان جدید آنها اعلام خواهد شد.

3- به منظور افزایش کیفیت برگزاری مجازی دروس عملی، کارگروه هایی از هفته گذشته بین اساتید دروس یکسان تشکیل شده است تا با انتقال تجربیات اساتید شاهد افزایش کیفیت در ادامه کلاسهای مجازی این دروس باشیم.

4- در خصوص دروس تربیت بدنی، با توجه به اینکه امکان برگزاری حضوری به هیچ عنوان میسر نیست و پیرو تقاضای تعداد زیادی از دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی، ارائه این دروس بصورت مجازی و به شکل تجمیع شده توسط اعضای هیات علمی این رشته خانم دکتر فراحتی و آقای دکتر قامتی بصورت جداگانه در تربیت بدنی1 (با تمرکز بر محتوای آمادگی جسمانی) و تربیت بدنی2 (با تمرکز بر محتوای مهارت رشته ها) برگزار خواهد شد. ساعت برگزاری از 18 تا 21 برنامه ریزی می شود تا با دیگر دروس تداخل نداشته باشد.

5- مقرر شد برای دانشجویانی که تمایل به گذراندن واحدهای تربیت بدنی، آزمایشگاهی یا کارگاهی نیمسال جاری به شکل مجازی ندارند، امکان درخواست حذف با برگشت شهریه متغیر این دروس در اواسط مرداد بصورت الکترونیکی فراهم گردد.

6- با توجه به طولانی شدن نیمسال جاری و همچنین دستورالعمل اعلام شده وزارت علوم در روزهای اخیر، مبنی بر شروع سال تحصیلی جدید از نیمه شهریور، امکان برگزاری نیمسال تابستان به شکل برگزاری کلاس و انتخاب واحد اینترنتی وجود ندارد. همچنین میهمانی به دیگر دانشگاهها و موسسات نیز در این نیمسال داده نخواهد شد.

7- شورای آموزشی مقرر نمود، صرفا برای حل مشکل دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی یا کمک به دانشجویانی که تا پایان نیمسال اول 1399-1400 فارغ التحصیل شوند، نیمسال تابستان بصورت موارد خاص انتخاب واحد شود. در این راستا "درخواست انتخاب واحد موارد خاص" بصورت الکترونیکی در پورتال پویا فعال شده است و تا تاریخ 15 مرداد امکان ثبت درخواست وجود دارد. پس از بررسی درخواست ها توسط دانشکده ها، در صورت تایید، دانشجو می بایست شهریه را بصورت غیر حضوری پرداخت نماید تا درس توسط اداره آموزش ثبت گردد.

8- با توجه به وضعیت قرمز در مشهد و کاهش شدید پذیرش صنایع از کاراموزان دانشگاه، درس کاراموزی صرفا در شرایط خاص که دانشجو حداکثر تا پایان نیمسال اول 1399-1400 فارغ التحصیل شوند و یا دانشجو از مکان کاراموزی خود اطمینان داشته باشد موافقت خواهد شد که می بایست به مانند بند7 تقاضای انتخاب واحد بصورت الکترونیکی ثبت گردد.

9- امکان انتخاب دروس تربیت بدنی و گذراندن بصورت مجازی در نیمسال تابستان در کلاسهایی که در بند4 بیان شد، وجود دارد.

10- امتحان دروس مطالعه انفرادی که برای ترم تابستان طبق شرایط بند7 انتخاب واحد گردد در اوایل شهریور برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق آن بعد از اتمام زمان انتخاب واحد موارد خاص مشخص می گردد.

معاونت آموزشی دانشگاه