رفتن به محتوای اصلی

خبرها

اطلاعیه شماره ۹ معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی

پنج‌شنبه، ۱ خرداد ۹۹

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، موارد زیر به حضور اطلاع رسانی می گردد:

1- متاسفانه در چند روز اخیر در دیتا سنتر ارايه دهنده سرویس یکی از سایت‌های آموزش مجازی دانشگاه، شاهد اختلال در دسترسی به سرویس‌ دهی بودیم. ضمن عذرخواهی از دانشجویان گرامی و اساتید محترم، موضوع در حال بررسی است و انشااله با تغییر سرور مربوطه شاهد حل مشکل خواهیم بود.

2- کلیه درخواستهای حذف ترم دانشجویان که طبق بند یک اطلاعیه شماره7 به این معاونت تحویل داده شده بود، در روز شنبه 27 اردیبهشت در کمیته مالی دانشگاه مطرح، و با برگشت شهریه متغیر دانشجویانی که به دلیل مشکلات سخت افزاری و اینترنت امکان استفاده از کلاسهای مجازی را نداشتند، موافقت گردید. همچنین کلیه درخواست ها در جلسه یک شنبه 28 اردیبهشت شورای آموزشی دانشگاه مطرح و براساس دستورالعمل اعلام شده از طرف وزارت عتف در خصوص بدون احتساب شدن این نیمسال برای این دانشجویان تصمیم گیری شد.

3- پیرو نامه معاونت آموزشی وزارت علوم در تاریخ 30 اردیبهشت، بازگشایی دانشگاهها در هر شهر منوط به مجوز وزارت بهداشت برای آن شهر است. لذا در حال مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه هستیم. در این راستا قطعا زمان بندی برگزاری امتحانات و همچنین ارائه دروس عملی یا بخش عملی دروس تئوری- عملی منوط به این مجوز خواهد بود. قطعا دروسی که امکان ارائه خدمات برای آنها توسط دانشگاه میسر نباشد، بدون نیاز به درخواست دانشجویان با برگشت شهریه حذف خواهد شد.

4- طبق ابلاغیه وزارت علوم و تصمیم شورای آموزشی دانشگاه، بطور خاص در این نیمسال هیچ دانشجویی به دلیل غیبت بیش از حد مجاز سه شانزدهم از شرکت در امتحان پایان ترم محروم نخواهد شد.

5- براساس تبصره5 ماده 7 آئین نامه آموزشی مقاطع کارشناسی و کاردانی در صورتیکه واحدهای انتخابی یا باقیمانده هر دانشجو در پایان هر نیمسال به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 12 واحد درسی برسد، در این صورت این نیمسال در مشروط شدن و ممتاز شدن دانشجو بی تاثیر است. همچنین طبق تبصره2 ماده 14 آئین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد در صورتیکه واحدهای انتخابی یا باقیمانده هر دانشجو در پایان هر نیمسال به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 8 واحد درسی برسد، در این صورت این نیمسال در مشروط شدن و ممتاز شدن دانشجو بی تاثیر است.

6- در خصوص کلاسهای عملی گروه معماری و شهرسازی که بصورت مجازی در حال برگزاری است، مجدد تاکید می شود که در صورت صدور مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به هر میزانی که گروه معماری و شهرسازی و اساتید محترم صلاح بدانند، برگزاری حضوری از نظر دانشگاه بلامانع است.

7- در خصوص حذف دروس این نیمسال، پیرو مجوز وزارت علوم و مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، بطور خاص و صرفا در این نیمسال دانشجویان امکان حذف درس یا دروس خود را بدون نیاز به رعایت حداقل واحد دارند. در این راستا، امکان ثبت درخواست حذف دروس (که بصورت مجازی ارائه شده است) بصورت الکترونیکی در بخش درخواست­های آموزشی پورتال پویا دانشجویان با عنوان"حذف درس (دروس) نیمسال دوم 99-98" از تاریخ شنبه 10 خرداد فعال خواهد شد و تا تاریخ جمعه 30 خرداد امکان ثبت درخواست وجود دارد. لذا دانشجویان با بررسی کافی و پس از حصول اطمینان درخواست خود را ثبت نمایند.

8- پیرو مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، ارائه نیمسال تابستان صرفا برای حل مشکل دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی و همچنین دروس پروژه یا کاراموزی (در صورت مجوز دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه) خواهد بود.

9- مجددا تاکید می شود که درخواستهای آموزشی خود را تا حد امکان بصورت غیر حضوری و از طریق پورتال پویا ثبت نمایید و از مراجعه غیر ضروری به دانشگاه پرهیز نمایید. در صورت ضرورت به حضور، کلیه دستورالعملهای بهداشتی و فاصله اجتماعی لازم را رعایت نمایید.

ضمن آرزوی سلامتی برای کلیه دانشجویان گرامی، اساتید محترم و کارکنان عزیز و خانواده های محترمشان، پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک عرض می نماییم.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه