رفتن به محتوای اصلی

خبرها

اعلام شرایط بهره‌مندی دانشجویان از «طرح شهید وزوایی»

روابط عمومی
-18
چهارشنبه، ۱ تیر ۰۱

از سوی بنیاد ملی نخبگان، شرایط بهره‌مندی دانشجویان دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری و همچنین نو ورودان به دانشگاه‌ها از طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اعلام شد.

بنیاد ملی نخبگان، در چارچوب برنامه توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در قالب طرح شهید وزوایی (طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور)، اعتبارها و تسهیلاتی را به دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور اعطا می‌کند.

دانشجویان هر یک از دانشگاها و مراکز آموزش عالی کشور، که واجد شرایط درج شده در «شیوه‌نامه توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱» هستند، می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانی: sina.bmn.ir ارایه کنند.

فرایند ثبت‌نام آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر دانشجو هستند، از روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد ماه آغاز شده است و این دانشجویان می‌توانند اطلاعات و مستندات خود را به همراه تصاویر مربوط، در سامانه سینا بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند.

ثبت‌نام دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، که در مهر ماه سال جاری در دوره‌های تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا دکتری تخصصی در یکی از دانشگاه‌های کشور به عنوان دانشجوی نو ورود مشغول به تحصیل خواهند شد، نیز از ۱۷ خرداد ماه آغاز شده است و لازم است که این افراد، اطلاعات و مستندات خود را به همراه تصاویر مربوط، در مهلت تعیین‌شده در بند ۴، در سامانه سینا بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند، و همچنین پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه، اطلاعات مربوط به محل تحصیل خود را تا ۱۵ مهر ماه در سامانه سینا درج کنند تا در صورت برگزیدگی، از پشتیبانی‌های این بنیاد بهره‌مند شوند.

متقاضیان، تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه فرصت دارند تا گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را از بخش «ثبت درخواست‌ها» در سامانه انتخاب کنند. این زمان غیرقابل تمدید است.

بنیاد ملی نخبگان، پس از بررسی ابتدایی درخواست‌ها و بر اساس ظرفیت سالیانه و با هدف تسریع در اطلاع‌رسانی به متقاضیان برای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مورد نیاز به منظوری بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی، نتیجه اولیه پذیرش متقاضیانی را که بالاترین امتیاز از مجموعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی را در مقایسه با سایر افراد کسب کرده‌اند، (صرفاً از طریق سامانه سینا) اعلام خواهد کرد.

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، در صورتی که در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود که متقاضی، به طور آگاهانه اطلاعاتی نامعتبر و خلاف واقع را بارگذاری کرده است، علاوه بر محرومیت از این تسهیلات، از سایر تسهیلات و حمایت‌های این بنیاد، نیز محروم و عدم صداقت وی به مراجع ذی‌ربط اعلام می‌شود و حق پی‌گیری موضوع به صورت حقوقی نیز برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ خواهد بود.

لازم به یادآوری است که بنیاد ملی نخبگان، بعد از اتمام بررسی پرونده‌ها در بنیادهای نخبگان استانی و بر اساس امتیاز نهایی، نتیجه نهایی بررسی درخواست متقاضیان را اعلام خواهد کرد.

روابط عمومی