رفتن به محتوای اصلی

خبرها

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی سجاد با شهرداری ثامن

دوشنبه، ۱ مرداد ۹۷

در راستای توجه به توانمندی‌های درونی به عنوان یكی از اصول اقتصاد مقاومتی و با عنایت به لزوم تبدیل یافته‌های علمی- دانشگاهی به ابزاری برای توسعه شهرها و جامعه بشری و ... در روز یكشنبه مورخ ۹۷/۴/۱۷ بازدیدی توسط جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی سجاد به همراه رئیس، معاون پژوهشی و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه از فعالیت‌های شهرداری ثامن انجام شد. در این بازدید ابتدا از مناطق اطراف حرم و فعالیت‌های گسترده شهرداری ثامن در این منطقه بازدید به عمل آمد و پس از آن نشستی در دفتر شهردار منطقه ثامن برگزار شد. در این نشست ابتدا جناب آقای دكتر حائریان از توانمندی‌های دانشگاه صنعتی سجاد سخن گفتند و بصورت ویژه به معرفی دانشكده عمران، معماری و شهرسازی پرداختند و سپس هر كدام از اساتید به منظور ارتباط پایدار پژوهشی و كاربردی دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه با شهرداری ثامن مواردی را مطرح نمودند. در ادامه شهردار منطقه ثامن جناب آقای مهندس نعمتی نیز گزارشی تفضیلی از اهم اقدامات شهرداری ثامن را ارائه نمودند و در پایان چهارچوبی برای ارتباط پژوهشی و كاربردی بین دانشگاه و شهرداری مطرح شد و تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه و شهرداری با امضا رئیس محترم دانشگاه و شهردار محترم منطقه ثامن منعقد گردید.

بخشی از متن تفاهم نامه:
در راستای توجه به توانمندی‌های درونی به عنوان یكی از اصول اقتصاد مقاومتی و با عنایت به لزوم تبدیل یافته‌های علمی- دانشگاهی به ابزاری برای توسعه شهرها و جامعه بشری، تعامل بیشتر با مراكز دانشگاهی و نهادهای مدیریتی، كاربست نتایج تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراكز علمی به كمك مدیران اجرایی و نیز ضرورت بهره‌وری از قابلیت‌های بالقوه و بالفعل نخبگان دانشگاهی، فناوری‌های نوین خدمات شهری برای تقویت حس زیارت و تعمیق معنویت به زائرین و شهروندان می‌گردد.

موضوعات تفاهم نامه:
۱- اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- كاربردی مورد نیاز سازمان مجری و تدوین دانش فنی.
۲- همكاری در تعریف و اجرای عناوین پژوهشی در چهارچوب تعریف پایان‌نامه‌های تحصیلات تكمیلی.
۳- ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی، كارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی كوتاه‌مدت، جشنواره‌ها و كنفرانس‌های علمی مشترك.
۴- بهره‌مند شدن طرفین از امكانات یكدیگر از قبیل توان فكری، تجربی، پژوهشی، كتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق.
۵- حمایت از ایده‌های نو در حوزه‌های مرتبط.
۶- بكارگیری توانمندی‌های دانشگاه جهت رفع نیازهای سازمان محری طرح.
۷- انجام بازدید‌های متقابل علمی برای دانشجویان و كاركنان سازمان مجری طرح.
۸- توسعه روش‌ها، معیارهای جدید و هدایت تلاش‌ها به سمت توسعه قابلیت‌ها و حل مسائل.
۹- انجام پروژه‌های مورد نیاز سازمان محری در صورت سفارش و پیش‌بینی نیازهای آتی.


دانلود كامل تفاهم نامه

لینك خبر در سایت شهرداری ثامن:
https://go.sadjad.ac.ir/2A1vykb

1

2

34