رفتن به محتوای اصلی

خبرها

برگزاری جلسه کمیته علمی بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران در دانشگاه صنعتی سجاد

سه‌شنبه، ۱۵ اسفند ۹۶

جلسه کمیته علمی بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه جاری با شرکت ۶۰ تن از استادان برتر دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد برگزار شد.
پروفسور محمد مولوی دبیر علمی کنفرانس مهندسی برق ایران در گفت و گو با خبرنگاران هدف از برگزاری این کمیته را بررسی نهائی ۱۰۲۲ مقاله علمی با محورهای قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل، کامپیوتر، مهندسی پزشکی و صنعت و اقتصاد برق دانست.
وی گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری بیش از ۱۰۲۲ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس رسیده که مقالات توسط بیش از شش هزار استاد دانشگاه‌های برتر کشور داوری شده است. امروز مقاله‌های منتخب بررسی که در مجموع ۵۵ درصد مقالات پذیرفته شد.
به گفته وی بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران در ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ به مدت سه روز در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد با شرکت ۱۵۰۰ تن از استادان، پژوهشگران، محققان و دانشجویان رشته مهندسی برق و صنعتگران این رشته برگزار خواهد شد.
پروفسور خلیل مافی‌نژاد دبیر این کنفرانس هم گفت: در طول بررسی کنفرانس ۲۰ کارگاه آموزشی، میزگردهای تخصصی مهندسی برق و نمایشگاه دستاوردهای صنایع برق برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این کنفرانس را دستیابی به یافته‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری‌های نوین صنعت برق دانست و افزود: مهندسی برق بیشترین نقش را در توسعه و انتقال دانش و فناورانه صنایع برق ایفاء می‌کند و سعی خواهیم کرد که این کنفرانس پیوندی بین دانشگاه و صنعت باشد.
دکتر مافی نژاد در پایان افزود: مقالات ارائه شده در کنفرانس بصورت سی‌دی و خلاصه آن بصورت کتاب چاپ و در اختیار دانشگاهیان، دانشجویان و صنعتگران علاقه‌مند قرار خواهد گرفت.