رفتن به محتوای اصلی

خبرها

بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در دانشگاه صنعتی سجاد

یکشنبه، ۲۷ آبان ۹۷

روز جهانی شهرسازی، ۸ نوامبر، فرصتی برای همکاری و مشارکت جامعه دانشگاهی، حرفه‌ای و سازمان‌های مردم‌نهاد است که نگرانی‌های خود را در مورد مسائل شهر و شهروندان بیان نمایند.
به همین مناسبت در روز سه‌شنبه ۲۳ آبانماه ۱۳۹۷ ، دانشگاه صنعتی سجاد میزبان جمعی از اندیشمندان، حرفه‌مندان و مدیران شهری بود تا دغدغه جامعه دانشگاهی شهرسازی را در مورد شهر تاریخی تابران طوس و ساکنان روستاهای واقع در محدوده بیان کند. نشست تخصصی "توس در حصار طوس" با سخنرانی سرکار خانم دکتر اکبری، دکتر محمد جعفری یاحقی، دکتر سید مسعود ریاضی و مهندس مجید شیرازپور به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، بنیاد خودسرای فردوسی، کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس و مشاور طرح راهبردی طول برگزار گردید.

توس


موضوعات مطرح شده در این نشست حکایت از تغییر نگرش مدیران شهری و سازمان میراث فرهنگی در رابطه با توس داشت. توجه به محدوده تاریخی و پتانسیل‌های بالقوه گردشگری فرهنگی در آرامگاه فردوسی در تعامل با مردم و ساکنان روستاهای واقع در منطقه از نکات مطرح در این نشست بودند. همچنین دکتر مسعود ریاضی عضو محترم شورای اسلامی شهر مشهد و رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس آغاز عملیات طرح جلوخان آرامگاه فردوسی را در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ اعلام نمودند. در حاشیه این نشست نمایشگاهی از آثار دانشجویان شهرسازی دانشگاه صنعتی سجاد برگزار گردید.

توس

روابط عمومی دانشگاه صنعتی سجاد