رفتن به محتوای اصلی

خبرها

جلسه معارفه دانشجویان نوورود ۱۳۹۸

یکشنبه، ۲۱ مهر ۹۸

۲۰ مهرماه ۹۸ همایش معارفهٔ دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه صنعتی سجاد در سال جاری، با حضور رئیس دانشگاه، هیئت موسس و برخی اساتید به منظور آشنایی دانشجویان با محیط دانشگاه، دانشکده‌ها، استاید هیئت علمی رشته‌ها و فعالیت‌های موجود توسط مدیریت روابط عمومی در مکان آمفی تئاتر دانشگاه برگزار گردید.

دکتر قائنی معاونت آموزشی دانشگاه ضمن خیر مقدم به مناسبت ورود دانشجویان جدید به دانشگاه به بیان نرخ رشد علمی دانشگاه و کسب رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های تراز اول همچون صنعتی شریف، امیرکبیر، شهید بهشتی و فردوسی پرداخت.

همچنین ایشان افزودند: بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویانی که دوران کارشناسی خود را در دانشگاه سجاد گزرانده‌اند در مقطع دکتری در داخل و خارج از کشور به تحصیل پرداخته که این آمار نشاندهندهٔ آمادگی زمینه‌های علمی در دانشگاه سجاد می‌باشد و البته بسیاری از دانش آموختگان ضمن کسب مهارت‌های لازم جذب صنعت در کشور شده‌اند.

دکتر قائنی در ادامه به شرکت تیم‌های قوی دانشجویی در المپیادهای کشوری در رشته‌های برق، کامپیوتر، عمران، صنایع و متالوژی اشاره نمودند که هر ساله در رشته‌های مذکور رتبه‌های منتخب منطقه‌ایی و کشوری را اخذ نموده‌اند.

ایشان اضافه نمودند: نکات قابل اهمیت برای دانشگاه تشویق و توجه به دانشجویان ممتاز است که این امر به سه صورت انجام می‌پذیرد:

  • یک؛ دانشجویان ممتاز شامل تخفیف در شهریه می‌باشند.
  • دو؛ مراسم تجلیل سالانه از دانشجویان ممتاز در دانشگاه برگزار می‌گردد.
  • سه؛ درج عکس و مشخصات دانشجویان ممتاز و معدل الف در بردهای اطلاع رسانی دانشگاه.

ایشان در ادامه به تقسیم‌بندی اساتید به دو شیوه هیئت علمی و حق التدریس پرداختند و فرمودند از شاخصه‌های مهم کیفیت دانشگاه تعداد اعضای هیئت علمی است که دانشگاه سجاد بیشترین تعداد اعضای هیئت علمی را در دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارد.

در ادامهٔ همایش پروفسور مافی نژاد عضو هیئت موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه به سخنرانی کوتاهی پرداختند: ایشان ضمن خیر مقدم به دانشجویان فرمودند: «وظیفه ما است که رضایت شما را جلب کنیم و آن اقدامی را که در حد اختیارات دانشگاه باشد در جهت رفاه حال دانشجویان انجام دهیم و با ایجاد محیط مفرح و سالم و هچنین انتخاب اساتید با سواد و کاردان این مهم را محقق خواهیم ساخت»

در ادامهٔ همایش از دانشجوی ممتاز، رتبهٔ ۳ منطقه ۹ و همچنین رتبهٔ ۲۵ کشوری المپیاد کامپیوتر، آقای علی کارشکی تقدیر به عمل آمد.

در ادامهٔ سخنرانان دکتر رضایی نیک معاون پژوهشی دانشگاه و مدیر دفتر ارتباط با صنعت به سخنرانی پرداخته و حوزه‌های آموزشی را که شامل آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کتابخانه، واحد انفورماتیک و دفتر ارتباط با صنعت را معرفی نمودند.

در ادامه حجت الاسلام سید احمد طالب الحق مدیریت امور فرهنگی دانشگاه با معرفی حوزه دانشجویی فرهنگی دانشگاه آغاز نمودند و در ادامه با بیان اینکه سعی کنید تا اعمالتان را برای خدا انجام دهید سخن خود را پایان دادند.

در پایان همایش مختصری از فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی همچون بسیج دانشجویی، گروه خیریه باران و انجمن علمی در قالب کلیپ تصویری به دانشجویان ارائه شد.

در راستای آشنایی دانشجویان نوورود با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امکانی فراهم گردید تا با حضور تشکل‌ها در لابی آمفی تاتر و گذاشتن میز جذب و اطلاع رسانی به دانشجویان گرامی اقدام به معرفی تشکل خود به دانشجویان نمایند.

تشکل‌های دانشجویی حاضر شده بدین شرح بودند: بسیج دانشجویی، گروه باران، انجمن علمی با ۷ گرایش و کانون فرهنگ و هنر اسلامی