رفتن به محتوای اصلی

خبرها

عقد تفاهم‌نامه همكاری بين دانشگاه‌ صنعتی‌ سجاد و پارك علم‌و‌فناوری خراسان

پنج‌شنبه، ۸ آذر ۹۷


تفاهم‌نامه‌ای به منظور گسترش همكاری‌های مشترك آموزشی و پژوهشی با هدف كمك به ایجاد واحدهای فناور و دانش بنیان و توسعه فرهنگ كارآفرینی و فناوری بین دانشگاه صنعتی سجاد و پارك علم و فناوری خراسان منعقد شد.
به گزارش دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی سجاد، دكتر علی حائریان اردكانی، رییس دانشگاه صنعتی سجاد در نشست مشترك با رییس و مدیران پارك علم و فناوری خراسان كه روز دوشنبه ۵ اُم آذر سال ۱۳۹۷ در دانشگاه برگزار شد، گفت: یكی از اهداف اصلی دانشگاه برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت و همكاری مشترك آنها به منظور ارتقا فرهنگ فناوری در صنایع و آشنایی دانشجویان با مباحث كاربردی در صنعت، حضور آنها در محیط‌های صنعتی و آمادگی آنها برای ورود به مشاغل مهندسی می‌باشد.
وی افزود: ما بستری را در دانشگاه صنعتی سجاد برای پذیرش ایده‌های فناورانه و دانش‌بنیان فراهم آورده‌ایم و برای گسترش و تجاری‌سازی این ایده‌ها نیاز به تعامل و همكاری با پارك داریم.
در ادامه آقای دكتر مافی‌نژاد، رییس هیأت امنای دانشگاه از چگونگی شكل‌گیری دانشگاه صنعتی سجاد صحبت نمودند و ایشان افزودند كه دانشگاه صنعتی سجاد آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه طرح‌های كاربردی، فناورانه و دانش‌بنیان را دارد و طرح سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) را بعنوان یكی از طرح‌های فناورانه دانشگاه در مركز تحقیقات سجاد مطرح نمودند. وی افزود پروژه ملی سپهتن آماده تجاری‌سازی برای تولید انبوه می‌باشد.
آقای دكتر گلمكانی، معاون پژوهشی دانشگاه و مدیر مركز تحقیقات، سایر طرح‌های مركز تحقیقات از جمله سامانه مانیتورینگ سیستم‌های خورشیدی و سیستم كنترل درب هوشمند را ارائه نمودند. وی افزود كه این طرح‌ها به همت كارشناسان مركز تحقیقات، دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی سجاد به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.
همچنین در ادامه آقای دكتر رضایی‌نیك، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، توانمندی‌های دانشگاه را بطور كامل ارائه نمودند و ایشان از برگزاری سلسله همایش‌های كاربردی در حوزه كسب و كار كه با هدف ارتباط و تعامل بخش صنعتی و خدماتی با دانشگاه در راستای مأموریت دفتر ارتباط با صنعت قرار گرفته است خبر دادند. وی افزود اولین همایش، همایش مدیریت پروژه با رویكرد PMBOK بود كه در ۱۹ مهر امسال برگزار شد و مورد استقبال مخاطبین شامل: كارشناسان، مدیران، فعالان در حوزه مدیریت پروژه و دانشجویان قرار گرفت. همایش دوم مدیریت ارتباط با مشتری در اقتصاد امروز می‌باشد كه برای هفته اول دی‌ماه در تقویم برگزاری همایش‌ها قرار گرفته است.
دكتر قنبری، رییس پارك علم و فناوری خراسان هم در این نشست، شبكه سازی پارك‌ها و دانشگاه‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و استفاده از ظرفیت معافیت مالیاتی را صرفاً مربوط به شركت‌های مستقر در پارك عنوان كرد.
دكتر شریعتی، مدیر مراكز رشد پارك علم و فناوری خراسان نیز از تشكیل كارگروه مشترك برای پیگیری مفاد تفاهم نامه مشترك بین پارك خراسان و دانشگاه صنعتی سجاد خبر داد.
از جمله مفاد این تفاهم نامه را می‌توان به حمایت و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های كاربردی و ایده‌های فناورانه، همكاری در برگزاری رویدادهای كارآفرینی، سمینارها و دوره‌های آموزشی تخصصی و راه‌اندازی دفتر هماهنگی با پارك در دانشگاه عنوان كرد.

تفاهم‌نامه

تفاهم‌نامه


تفاهم‌نامه

تفاهم‌نامه