رفتن به محتوای اصلی

خبرها

پیام تبریک ریاست محترم دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

روابط عمومی
-18
پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور ۹۹

به نام خداوند جان و خرد
دانشجویان عزیز و همکاران گرامی
سال تحصیلی جدید بر همکاران و دانشجویان عزیز مبارک باد. بیست و پنج سال از آغاز فعالیت دانشگاه سجاد می‌گذرد. در طول این ربع قرن، دانشگاه به همت و کوشش شما همکاران و دانشجویان سخت‌کوش و دوست‌دار دانشگاه سجاد از یک موسسه با دو رشتهٔ کارشناسی به دانشگاهی تراز اول با ۲ رشتهٔ دکترا، ۲۱ رشتهٔ کارشناسی ارشد، ۱۸ رشتهٔ کارشناسی پیوسته، ۴ رشتهٔ کارشناسی ناپیوسته و ۱ رشتهٔ کاردانی تبدیل شده است. اکنون دانشگاه شما جزو برترین‌ها در میان دانشگاه‌های غیردولتی است که طبق رتبه‌بندی سامانهٔ UniWeb در مرتبهٔ چهارم در استان، پنجاه و نهم در کشور و پنج‌هزارم در بین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است. تغییر نام دانشگاه از «دانشگاه صنعتی سجاد» به «دانشگاه سجاد» که در اردیبهشت امسال انجام شد، افق‌های تازه‌ای فراروی ما به سمت توسعهٔ یک «دانشگاه جامع» گذاشته است. روشن است که بهره‌گیری از این توان بالقوهٔ تازه، دانشگاه شما را در جایگاه والاتری قرار خواهد داد.
رسالت دانشگاه در راستای بررسی و حل مشکلات جامعه در دانشگاه سجاد به‌خوبی عملی شده است. فعالیت ۱۳ آزمایشگاه پژوهشی و قراردادهای متعدد پژوهشی در سال گذشته تاییدی بر این واقعیت است. برگزاری چند کنفرانس بزرگ بین‌المللی و ملی در چند سال گذشته توانایی ما را در اجرای چنین فعالیت‌های ارزشمند دانشگاهی را به اثبات رساند. قبولی بیش از ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در ۵ سال اخیر، اشتغال بیش از ۷۰درصد دانش‌آموختگان در مراکز صنعتی و خدماتی، موفقیت‌های مختلف در المپیادهای دانشجویی و دیگر مسابقات علمی-دانشجویی گویای سطح کیفی دانشگاه می‌باشد.
بروز بیماری کوید۱۹ در آغاز سال تحصیلی گذشته تجربهٔ تازه‌ای فراراه ما گذاشت. ما از این آزمایشِ غافل‌گیرانه، سرافراز بیرون آمدیم. کلاس‌ها با کیفیت مطلوب برگزار شد و آزمون بدون کمترین اختلال به‌خوبی به پایان رسید. همکاران سخت‌کوش و دل‌سپرده به کیفیت دانشگاه سجاد این گفتهٔ معروف اهل فن که «کیفیت اتفاقی نیست»، را به‌خوبی به اثبات رساندند. این نیم‌سال هم به احتمال بسیار بالا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. اطمینان دارم که با بهره‌گیری از تجربه‌های نیم‌سال گذشته و امکانات بیشتری که فراهم کرده‌ایم، بتوانیم سال تحصیلی جدید را به‌خوبی و بدون نگرانی آغاز کنیم و به پایان بریم و با نگاهی نو و عزمی محکم وارد قرن جدید شویم. ان‌شاءالله


خدمت‌گزار شما
علی حائریان اردکانی
رییس دانشگاه

روابط عمومی