رفتن به محتوای اصلی

خبرها

پیام دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات

دبیرخانه کنفرانس
-18
سه‌شنبه، ۱۷ فروردین ۰۰

حوزه تحقیق در عملیات (Operations Research) دارای قدمتی طولانی می‌باشد. اغلب متون، تاریخچه رسمی شروع فعالیت این حوزه را به تلاش‌های دانشمندان علوم ریاضی و فیزیک در بررسی مسائل نظامی در جنگ جهانی دوم نسبت می‌دهند. از آن زمان تاکنون، این حوزه رشد قابل توجهی در زمینه‌های متعددی هم‌چون توسعه نظریه‌ها و مدل‌ها، ابداع الگوریتم‌های حل، توسعه نرم‌افزارهای آموزشی و تجاری یافته است. ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط با این موضوع در مقاطع مختلف تحصیلی، تأسیس انجمن‌های حرفه‌ای، گسترش انتشارات در قالب کتاب، مقاله، برگزاری کنفرانس، گسترش کاربردهای واقعی در حوزه‌های صنعتی و خدماتی بیان‌گر جذابیت این موضوع از جنبه‌های نظری و کاربردی می‌باشد.

در حال حاضر کنفرانس‌ها به عنوان یکی از بسترهای توسعه علمی و هم‌افزایی صاحب‌نظران دانشگاهی، صنعتی و خدماتی این رشته می‌باشد. در سراسر دنیا، سالیانه کنفرانس‌های مرتبط گوناگونی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. در کشور ما نیز در دو دهه اخیر، «کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات»، هر ساله به همت انجمن ایرانی تحقیق در عملیات و مشارکت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و صنعتی برگزار می‌گردد. دانشگاه سجاد مفتخر به برگزاری چهاردهمین دوره این کنفرانس، از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در شهر مشهد مقدس می‌باشد. باتوجه به تجارب ارزنده دوره‌های قبل و هم‌فکری با اندیشمندان و صاحب‌نظران مختلف، در این دوره سعی شد تا بر موارد زیر تأکید گردد:

•مشارکت فعال تمام رشته‌های آکادمیک مرتبط (علوم ریاضی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی عمران، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، کشاورزی، علوم پزشکی و…)

•حضور فعال مدیران و کارشناسان صنعتی و خدماتی در قالب ارسال مقالات، تجارب مدیریتی، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی، نمایشگاه مجازی و…

•مشارکت بیش‌تر دانشجویان در قالب انجام مسابقات و سایر فعالیت‌های مرتبط

•استفاده مؤثر از بسترهای مجازی در برنامه‌های مختلف کنفرانس با در نظر گرفتن شرایط خاص پاندومی کرونا

با توجه به مطالب ذکر شده ضمن دعوت از تمامی عزیزان جهت شرکت در کنفرانس، خواهشمند است هر گونه نظر و پیشنهاد را در راستای ارتقای کیفیت برگزاری کنفرانس از طریق پست الکترونیکی icors2021@gmail. com یا تماس با دبیرخانه کنفرانس به شماره ۰۵۱۳۶۰۲۹۳۱۳ اعلام فرمایید.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و همراهی تمامی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف (کمیته سیاست‌گذاری، کمیته علمی، کمیته برگزاری و…)، از تمامی حامیان کنفرانس نیز سپاس‌گزاری می‌گردد. امید است در سایه عنایات خداوند متعال و توجهات خاص امام رضا (ع)، میزبان شایسته‌ای برای شما سروان ارجمند در شهر مشهد مقدس باشیم و با مشارکت فعال تمام ذی‌نفعان، ضمن تجربه مفید برای شرکت‌کنندگان، شاهد به ثمر نشستن نتایج مناسب این کنفرانس در سطح جامعه باشیم.

ابراهیم رضایی نیک

دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی

انجمن ایرانی تحقیق در عملیات

پیام دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات دانشگاه سجاد
دبیرخانه کنفرانس