رفتن به محتوای اصلی

خبرها

چهارمین دوره کارگاه آموزشی سازه‌های ماکارونی

یکشنبه، ۱۰ آذر ۹۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سجاد، در این دوره که با حضور حدود ۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف سطح استان خراسان رضوی از جمله دانشگاه الزهرا، دانشگاه آزاد و ... در دو گرایش راندمان و ستون فشاری برگزار گردید.

در روز اول این کارگاه به مباحث آموزشی پیرامون موضوع ساخت سازه‌های ماکارونی، چگونگی ساخت و مسائل پیرامون آن زیر نظر دکتر عرفانیان پرداخته شد.

در روز پایانی این کارگاه که با حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده عمران، معماری و شهرسازی برگزارگردید، در ابتدا بارگذاری سازه‌های قوسی صورت گرفت و سازه‌ها توسط داوران وزن شده و نحوه ساخت آن بررسی و با استانداردهای تعریف شده مقایسه گردید. سپس توسط کادر اجرایی به صورت صحیح بر روی دستگاه شکست قرار گرفته و وزنه‌ها تا زمان شکستن سازه به آن اضافه شد. با اطلاعات به دست آمده از میزان تحمل سازه و وزن اولیه راندمان آن محاسبه و جهت داوری ثبت می‌شد.

در مرحله بعد بارگذاری سازه‌های ستون‌ فشاری انجام شد در این بخش با اضافه کردن وزنه بر روی سازه و اندازه گیری میزان تحمل سازه تا زمان شکستن آن راندمان محاسبه گردیده و داوری روی داده‌های استخراج شده انجام گردید.

در پایان تیم مبتکران در قسمت سازه‌های قوسی با راندمان۱۳۸۴.۶۱ حائز مقام قهرمانی شد همچنین تیم گلدن بریج و پارادوکس مقام‌های دوم و سوم را کسب نمودند.

همچنین در قسمت سازه‌های ستون، تیم المنترا با راندمان ۱۶۸۲.۶ حائز مقام قهرمانی شد و تیم آذرخش رتبه دوم را کسب نمود.

لازم به ذکر است که یک تیم متشکل از دانش آموزان مدرسه اندیشه سجاد وابسته به دانشگاه صنعتی سجاد نیز در این دوره از کارگاه آموزشی حضور داشتند و توانستند سازه بسیار مقاومی بسازند.