رفتن به محتوای اصلی

خبرها

گامی به‌سوی آسمان

یکشنبه، ۱ مهر ۹۷

باسمه تعالی

طرح آموزش‌های پیوسته " گامی بسوی آسمان"

آموزش قرآن «گامی به سوی آسمان» به همت ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (واحد قرآن و عترت(ع) نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان)، مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری مشهد، جهاد دانشگاهی و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مشهد در سطح دانشگاه‌ها، ویژه دانشجویان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و فارغ التحصیلان سال ۹۷ برگزار می شود .
اهداف:
هدف کلی : مأنوس کردن دانشجویان با مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای تربیتی و سبک زندگی قرآنی در دانشگاه‌ها
اهداف جزئی :
۱. فراهم آوردن زمینه آموزش صحیح خوانی و درک مفاهیم قرآن کریم در دانشگاه‌ها
۲. ایجاد پایگاه و بستری مناسب در دانشگاه‌ها جهت بیان معارف قرآن و جذب و رشد دینی جوانان دانشجو و اساتید
۳. شناسایی و رشد دانشجویان علاقه‌مند به قرآن در شاخه‌های مختلف

توضیحات طرح :
عنوان کلاس‌های آموزشی: کلاس‌ها در گام اول صحیح‌خوانی قرآن (روان‌خوانی همراه با مخارج حروف) و مفاهیم، گام دوم تجوید سطح ۱ و مفاهیم، گام سوم تدبر در قرآن می باشد.
توضیح: هر گام در ۱ ترم تحصیلی برگزار می شود. بنابراین گام اول ترم پاییز، گام دوم ترم زمستان و گام سوم ترم تابستان می‌باشد.
افراد مجاز به ثبت‌نام: طرح فوق ویژه دانشجویان مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های مشهد می‌باشد اما فارغ‌التحصیلان سال تحصیلی ۱۳۹۷ به بعد هم می‌توانند در کلاس‌ها ثبت‌نام و شرکت نمایند با این تفاوت که وجه شهریه آنها دو برابر (۳۰۰۰۰ تومان) می‌باشد. لازم بذکر است که دانشجویان از هر دانشگاه می‌توانند در کلاس مورد نظر خود در مکانی غیر از دانشگاه خود ثبت‌نام کنند.
مکان اجرای کلاس‌ها : پیش‌بینی شده‌است طرح در گام اول در مراکز دانشگاهی ذیل ثبت‌نام کرده و در صورت رسیدن به حد نصاب اجرا شود. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی: فردوسی، امام رضا (ع)(پردیس اسرار و رضوان)، فرهنگیان (پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی‌نژاد )، الزهرا، تابران و حکیم توس.
شروع ثبت‌نام و نحوه انجام: ثبت‌نام بطور متمرکز و اینترنتی خواهد بود که از روز اول مهر ماه آغاز و ۸ مهر پایان می‌یابد .
تعداد جلسات و زمان شروع و پایان کلاس‌ها : کلاس‌های آموزشی مستقلا توسط دانشگاه‌های اعلام شده برگزار شده، هفته سوم مهرماه آغاز و هفته سوم آذرماه به پایان می رسد. ساعات آموزشی برای هر کلاس ۱۵ جلسه پیش‌بینی شده است که دانشگاه مجری طرح، متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود، زمان دقیق آغاز کلاس‌ها را اعلام کرده و زمانبندی آنرا انجام می‌دهد .
هزینه کلاس :
۱. هزینه شرکت در هر کلاس برای دانشجویان ۱۵۰۰۰ تومان و برای فارغ التحصیلان سال ۹۷ مبلغ ۳۰۰۰۰ تومان می‌باشد.
۲. قرآن آموزان ممتاز (نمرات ۱۹ به بالا و حضور منظم در کلاس) در گام اول، برای شرکت در کلاس‌های گام‌های بعد، با تخفیف ویژه (مبلغ ۵۰۰۰ تومان) پذیرفته می‌شوند.
امتیازات شرکت در طرح: شرکت‌کنندگان در طرح، ضمن دریافت گواهی معتبر، می‌توانند با کسب نمره بالای ۱۸ در قرعه‌کشی دریافت جایزه ویژه در پایان دوره (کمک هزینه سفر به عتبات) شرکت کنند. لازم بذکر است این امتیاز فقط شامل حال کسانی می‌شود که حضور مستمر، منظم و بدون غیبت ( ۲ جلسه غیبت در هر گام مجاز محسوب می‌شود) در کلاس‌ها داشته باشند. امتیازات دیگر شرکت در طرح؛ استفاده از کلاس‌های دو مرکز تخصصی آموزش‌های قرآنی شهید شهریاری و جامعه قاریان قرآن با تخفیف ویژه (۳۰ درصد) می‌باشد.
تذکر ۱ : شرط ارائه گواهی، حضور مستمر و منظم در کلاس‌های طرح و کسب نمره قبولی (بالای ۱۴) می‌باشد و حداکثر غیبت مجاز برای قرآن آموز دو جلسه در نظر گرفته شده‌است.
تذکر ۲ : قرآن آموزانی که از گام اول تا پایان گام سوم با طرح همراهی کرده و در کلاس‌ها حضور منظم و مستمر داشته و نمره قبولی را کسب نمایند امتیاز شرکت در قرعه‌کشی نهایی و جایزه ویژه را بیش از دیگران خواهند داشت .
تذکر ۳ : هیچ منعی برای ورود و ثبت‌نام افراد از گام دوم و سوم نمی‌باشد.

اطلاعات تکمیلی در :
http://www.ferdowsconferences.ir/Quran/fa/home

گامی بسوی آسمان